انتخاب صحیح پرده اتاق خواب
تاریخ : دو شنبه 27 بهمن 1399
نویسنده : kimiagar

انتخاب صحیح پرده ها می تواند حس لطافت و ظرافت را به اتاق شما اضافه کند. آنها تکه های مهمی از دکور هستند که می توانند رنگ و رنگ اتاق را تنظیم کنند. از رنگ های ثابت گرفته تا چاپ های سرگرم کننده ، از خالص تا مات و از نور تا زینتی ، مجموعه ای از فرصت ها برای کشف شما وجود دارد.

همانطور که می دانید نصب پرده مناسب اتاق خواب بیشتر به دلیل کنترل ورود نور آفتاب است؛ که به تبع؛ انتخاب جنس پرده اتاق خواب مسئله مهمی می‌شود.

به طور مثال استفاده از پارچه های سبک مثل پارچه های حریر، ساتن و … جدا از اینکه فضایی دلنشینی را ایجاد می کنند ولی نور آفتاب از پرده به راحتی عبور می‌کند؛ که اگر برای خوابیدن به نور حساس باشید؛ صد در صد در خواب شما اختلال ایجاد کند.


برخی از اشاره گرها هنگام انتخاب پرده برای اتاق خواب شما شامل موارد زیر است:
حریم خصوصی باید در اولویت باشد و پرده های اتاق خواب شما باید در حفظ آن به شما کمک کنند.
رنگ و طرح پرده ها باید با زیبایی کلی اتاق خواب شما ترکیب شده و آنها را برجسته کند.
به منظور حفظ پرده ها ، در طولانی مدت ، انتخاب روش صحیح شستشو مهم است.
عواملی که باید هنگام انتخاب پرده اتاق خواب به خاطر بسپارید


1. حفظ حریم خصوصی اتاق خود


این یک نکته اساسی است که باید به خاطر داشته باشید و شما نمی توانید در حریم خصوصی اتاق خواب خود مصالحه کنید. کیفیت پرده های انتخاب شده باید باعث اضافه شدن فضای اتاق شما به فضای روشن و دلپذیر شود. شما می توانید پرده های لایه ای ، پرده های آویز و پرده های خاموشی را انتخاب کنید.


2. انتخاب پارچه


اگر پارچه پرده سنگین باشد ، ممکن است برای تعمیر و نگهداری آن مشکل داشته باشید. از طرف دیگر ، اگر خیلی سبک باشد ، می تواند به راحتی سقوط کند. برای آزمایش قدرت نگهداری پارچه ، نمونه ای از آن را تا پنجره بالا نگه دارید.

می توانید پارچه را به صورت آکاردئون بغلتانید و نحوه ریزش آن را ببینید ، تا بررسی کنید که آیا نوع پارچه مناسبی دارید.

 

3. انتخاب رنگ پرده اتاق خواب


یکی از مناسب ترین روش ها برای انتخاب رنگ پرده تطبیق آن با محیط اتاق خواب است. می توانید ظاهری منسجم ایجاد کنید و در صورت انتخاب رنگ مناسب زیبایی اتاق خواب خود را با پرده ها هماهنگ کنید. اگر دیوارها ، تختخواب و اشیا شما در اتاق رنگ واضحی دارند ، بهتر است پرده هایی با لحن خنثی انتخاب کنید. اگر اتاق خواب و دیوارها سایه خنثی داشته باشند می توان عکس این کار را انجام داد.

4. بهترین طول برای پرده


طول پرده به اندازه پنجره اتاق خواب شما و همچنین دکوراسیون بستگی خواهد داشت. سه نوع طول پرده وجود دارد. که شامل پیش بند ، گودال و کف است. درصورتی که مرتباً پنجره های خود را باز کنید ، طول پرده پیش بند مناسب تر است. ابعاد پرده های طول پیش بند 84 اینچ است و برای جلوگیری از جمع شدن گرد و غبار و خاک بر روی زمین ایده آل است.

اندازه پرده های طول کف به طور معمول 96 اینچ است و شما می توانید میله پرده را کمی بالاتر از پنجره آویزان کنید. با استفاده از چنین پرده هایی ، این فرصت را پیدا می کنید که به سقف خود ظاهری بلندتر دهید.

در مورد پرده های طول گودال ، اندازه آنها تا 108 اینچ است و برای یک اتاق خواب اصلی بدون حیوانات خانگی یا کودکان ایده آل است.


بهترین پارچه های پرده ای کدامند؟


تلاش برای انتخاب پارچه مناسب برای پرده اتاق خواب شما اغلب ممکن است طاقت فرسا شود. در اینجا راهنمای برخی از محبوب ترین پارچه های پرده ای است که می توانید امتحان کنید:

1. پنبه


پرده های نخی سبک و با دوام در نظر گرفته می شوند. شناخته شده اند که هم برای اتاق خواب های سنتی و هم مدرن ایده آل هستند. وزن آنها مانند پرده مخملی نیست و نگهداری آنها نسبتاً آسان تر است.

2. ابریشم


پرده های ابریشمی ظاهری ظریف دارند و به جلوه دادن آن اثر عاشقانه در اتاق خواب کمک می کنند. آنها به دوام بودن معروف هستند. با این حال ، ابریشم مصنوعی ارزان تر است ، بنابراین در معرض محو شدن است ، و همچنین غیر زیبا به نظر می رسد. بنابراین ، بهتر است به پارچه ای با کیفیت عالی پایبند باشید تا از لطف دکوراسیون خود محافظت کنید.

3. پلی استر


پرده پلی استر به طور طبیعی در برابر قالب مقاوم است و همچنین در مقایسه با پارچه های دیگر در معرض نور خورشید به سرعت محو نمی شود. نه چروک می شود و نه کشیده می شود و روی جیب آن نیز آسان است. بنابراین ، این یک انتخاب بسیار محبوب در میان افرادی است که بدنبال چیزی با سلیقه و در عین حال نگهداری کم هستند. برای مثال در تولید روتختی کودک از موادی مانند پلی استر و نخ های آغشته به رزین ممکن است استفاده شده باشد که به شدت برای کودکان به ویژه کودکان زیر 5 سال آلرژی زا می باشد. بنابراین توصیه میکنیم که هنگام خرید روتختی کودک و نوجوان به برچسب زده شده بر روی روتختی توجه بیشتری داشته باشید.

4. مخمل


مخمل پارچه ای ضخیم و سنگین است. کسانی که به دنبال ایجاد عایق بندی بیشتر در اتاق خواب هستند ، ترجیح داده می شوند ، در عین حال لوکس بودن اتاق را اضافه می کنند. اگرچه ، یکی از نکات منفی استفاده از این پارچه این است که گرد و غبار را با سرعت بیشتری در مقایسه با سایر پارچه ها جمع می کند. بنابراین ، برای جلوگیری از جمع شدن گرد و غبار ، باید از جاروبرقی منظم اطمینان حاصل کنید. پرده های مخملی نیز گران هستند و نگهداری و مراقبت دقیق آنها را ضروری می کند ، بنابراین قبل از سرمایه گذاری روی آنها ، همه عوامل را با دقت در نظر بگیرید.

نگهداری از پارچه های پرده


روال نگهداری پرده به پارچه و موادی که انتخاب می کنید بستگی دارد. در حالی که پرده ها باید هر 2-4 ماه یکبار شسته شوند ، بعضی از پارچه ها بیشتر از سایرین به مراقبت نیاز دارند.

پارچه های نگهداری کم:


اگر به دنبال پرده هایی هستید که فقط دو بار در سال شسته شوند ، می توانید پنبه یا سایر پارچه های مصنوعی را انتخاب کنید. آنها می توانند با ماشین شسته شوند و همچنین با دست شسته شوند و به مراقبت زیادی احتیاج ندارند.

پارچه هایی که نیاز به نگهداری زیاد دارند:
هر پرده ای با چین ، فارغ از پارچه ، باید خشک تمیز شود. نمونه هایی از این پارچه ها شامل پرده های پشمی ، ابریشمی و ابریشمی است که لازم است به ترتیب خشک تمیز شوند 

رنگ و کیفیت خود را حفظ کنید. همچنین باید به طور منظم آنها را جارو برقی کنید ، زیرا مستعد گرد و غبار هستند.

روفرشی کشدار و ساده علاوه بر تمیزی و نگهداری از فرش موارد استفاده ی دیگری نیز دارد که در زیر به آن می پردازیم .
در طول روز مواردی مثل آفتابی که از پنجره می تابد و باعث پوسیدگی فرش می شود، دویدن ها و شیطنت کودکان که باعث فرسایش سریع فرش و حتی گاهی پارگی آن می شود و همین طور انواع زباله های ریز و درشت که باعث کثیف شدن فرش می شوند، باعث نگرانی خانم های خانه دار درمورد سلامت فرش خانه می شوند. با تهیه یک روفرشی مناسب، از اضطراب ناشی از این اتفاقات رها می شوید .


هنگام انتخاب پرده های اتاق خواب خود می توانید این نشانگرها را در ذهن داشته باشید تا به شما کمک کند پرده ایده آل اتاق خواب خود را پیدا کرده و انتخاب کنید. برای کمک به شما در انتخاب نوع مناسب پرده ها ، می توانید به راهنماهای آنلاین موجود نیز مراجعه کنید. HomeLane پیشنهادهایی را برای کمک به عدم استفاده صحیح از رنگ ، پارچه و پایان که می تواند کاملاً با طراحی اتاق خواب شما ترکیب شود ، ارائه داده و آن را به یک تکه کوچک از بهشت تبدیل می کند.

دیگر مطالب مفید سایت




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: پرده اتاق خواب ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید